uihawdiuh
uihawdiuh
uihawdiuh

Wat gaan we doen

Ik begin met wat WE gaan doen. Dit doe ik omdat ik samen met u als ouder(s)/verzorger(s) en met uw kind aan de slag ga. Dit maakt ons allemaal verantwoordelijk voor de ontwikkeling, maar ook zullen we met elkaar de succeservaringen beleven en dat is een fijn vooruitzicht!

Vanuit de hulpvraag, welke we in ons intakegesprek opstellen, gaan we aan de slag met de drie voorwaarden: reflexintegratie, psychomotorisch leren en leren, zodat er gewerkt wordt aan een stevige ijsberg. Voor meer informatie over deze drie voorwaarden kunt u doorklikken op de website.

Illustrerende foto over de kwaliteiten van een kind

Hoe ziet dat er uit tijdens het begeleidingstraject?

Elke hulpvraag en elk kind is uniek. Afhankelijk van de hulpvraag bespreken we daarom in het intakegesprek hoeveel sessies we denken nodig te hebben. De opdrachten die thuis uitgevoerd dienen te worden nemen ongeveer 10-15 minuten per keer in beslag, ook weer afhankelijk van de hulpvraag, uw kind en de oefening.

Uitleg over het begeleidingstraject

De drie domeinen waar we spelenderwijs en door te bewegen aan kunnen gaan werken zijn:

  • Reflexintegratie: Kindercoach Marije screent de reflexen door middel van bewegingen en/of houdingen. U als ouder(s)/verzorger(s) vult een vragenlijst in welke ook wordt meegenomen in de aanpak. Daaruit komen passende oefeningen die vervolgens thuis ingeoefend moeten worden.

  • Psychomotorisch leren: Kindercoach Marije screent de zintuigen door middel van opdrachten. Ook hieruit komen oefeningen die thuis ingeoefend dienen te worden. Hiernaast wordt er ook gekeken naar het werkgeheugen en de breinsamenwerking. Dit samen helpt inzicht te krijgen hoe uw kind belast kan worden en hoe de breinsamenwerking getraind kan worden.

  • Leren: Kindercoach Marije onderzoekt door middel van vragenlijsten en opdrachten wat de leerstijl van uw kind is. We kijken naar de vakken rekenen, lezen, schrijven en spelling en gaan aan de slag met de Kernvisiemethode. Ook thuis wordt hier verder mee geoefend.
Foto van Reflexen
Foto van psychomotoriek
Foto van een lerend kind

Tijdens alle sessies staat coaching centraal. Ik vind het heel belangrijk dat uw kind een positief zelfbeeld heeft, zijn talenten kent en deze kan inzetten.

Een eventuele tussenevaluatie kunnen we plannen als dit noodzakelijk is, altijd in goed overleg en veelal zonder uw kind erbij. In de laatste sessie vieren we samen het succes en de vooruitgang van uw kind. De eindevaluatie wordt gepland wanneer de hulpvraag beantwoord is. Op deze manier bouwen we een krachtige ijsberg voor uw ijsbeertje.